Leveret af Google OversætOversæt

Senioridræt | SEN
Vejledning
1. Er det første gang du tilmelder dig? Så skal du oprette en profil her
2. Ellers skal du logge ind for at tilmelde dig.
Info

Hvis du gerne vil i gang med at bevæge dig men ikke har gjort det i et stykke tid, hvis du gerne vil i gang med at bevæge dig men ikke har gjort det i et stykke tid.

så kom og prøv vores nye motionshold

Ørestad IF har en Instruktør klar som vil træne balance, styrke, bevægelighed, kondition og hjernegymnastik på holdet. I vil træne både med og uden redskaber, eks. elastikker, bolde, mindre håndvægte og ærteposer. Stående, liggende, siddende alt efter behov - og på en måde, så alle kan være med, ved at vi tager individuelle hensyn

Senior træning

Til Seniortræning trænes styrke, bevægelighed, kondition, balance og hjernegymnastik samt 'smil på læben'. Vi træner både med og uden redskaber, eks. bolde, elastikker, mindre håndvægte og ærteposer. Vi træner stående, liggende, siddende alt efter behov, så alle kan være med ved at tage individuelle hensyn.

Træningen starter med opvarmning og øvelser som sigter mod at forbedre din balance, bevægelighed og kondition. Den forsætter med effektive og skånsomme styrkeøvelser for ben, arme, hofte og skuldre samt for kroppens kerne; ryg-, mave-, sæde- og bækkenbundsmusklerne

Vi laver forskellige hjernegymnastikøvelser enkeltvis, i par eller gruppe for at træne hjerne, hukommelse, motorik/ koordination samt fællesskabet. Vi afslutter med ud-og afspænding.

I forbindelse med seniortræningen bliver der mulighed for at træne mere styrke og kondition i mindre fitness rum, udstyret med enkelt fitnessudstyr og -maskiner. Instruktøren kan hjælpe med forslag til individuelt træningsprogram.

Seniortræningsholdet mødes hver torsdag mellem kl.11-12.30, og er for alle på +60 år. Er der stemning for det, drikker vi kaffe og spiser “madpakker” sammen efter endt træning. Varmt velkommen!

Instruktør Pernille Illeris
- 40 års erfaring med gymnastik og idræt
- Gymnastikinstruktør på baby-, børne-, voksen-, senior- samt før- og efterfødselsgymnastik
- Idrætsuddannet fra KU, og med en lang række kurser bag sig