Leveret af Google OversætOversæt
Select language:

Uden trænere og frivillige - ingen forening!

Vi kan altid bruge flere kræfter og alle uanset baggrund kan blive frivillige.

Som instruktør får du mulighed for at tage på kursus gennem DGI i starten af sæsonen, så man kan blive inspireret, lære masser om grundteknikker og modtagningsteknik og genfinde sin egen "indre gymnast". Det forventes, at man er engageret, mødestabil, kommer til aftalt tid og og hjælper med at sætte redskaber op. Man indgår i et trænerteam hvor det er vigtigt at alle bidrager for at træningen bliver vellykket. Til gengæld får man et afbræk i hverdagen med masser af sjove udfordringer samt glæden af at se de mange glade små gymnaster udfolde og udvikle sig.

Det er så fedt at se gymnasterne når træningen rammer og de udvikler sig samtidig med at de har det sjovt. Det er også fedt at ping-ponge med de andre instruktører og være en del af lokalområdet.

Line Gynther Rosenborg, instruktør for familieholdet samt Spring 1.-3. kl

Alle frivillige skal underskrive en kontrakt før sæsonstart og der vil blive indhentet børneattester på alle over 15 år. Frivillige får ikke løn, men godtgørelse i slutningen af sæsonen. Har man selv børn er man garanteret plads på det ønskede hold og voksne frivillige kan gå gratis på gymnastikafdelingens andre hold. Derudover bliver der i løbet af sæsonen afholdt forskellige sociale arrangementer for de frivillige i afdelingen, og man har rig mulighed for at præge afdelingen med input og ønsker til oprettelse af hold, arrangementer og andre idéer.

Træner

Som træner har du hovedansvar for planlægning og afvikle af træningen samt sikkerhed og kontakt til forældre. Alle kan i udgangspunktet blive træner men til de større springhold er det en fordel at have baggrund som gymnast, da der lægges vægt på sikkerhed samt at lære de rigtige teknikker. På de fleste hold er der et trænerhold bestående af 2 instruktører samt 2-5 hjælpetrænere/ forældrehjælpere/ minihjælpere afhængig af holdet. Som træner er man timelønnet.

Forældrehjælpere

Forældrehjælper assisterer trænerne med at afvikle træningen. Som forældrehjælper hjælper man med at stille redskabsbaner op og gennemgå dagens program med trænerne. Som forældrehjælper er man også især pædagogisk støtte for de børn, der har brug for lidt trøst eller en lille pause. Det forventes at man er mødestabil og prioriterer træningerne. Hvis man har et barn der er meget afhængig af sin forælder, anbefaler vi at man i stedet deltager på et forældre-barn hold,.

Hjælpetræner

De større gymnaster over 13 år har mulighed for at være minihjælpere. Som minihjælper er man instruktørernes forlængede arme og hjælper med redskaber og modtagning ved springbaner - dog altid sammen med en erfaren voksen, medmindre det er meget nemt. Minihjælpere skal deltage i DGI’s én- dags kursus. Som minihjælp er man timelønnet.

Frivillige i udvalg

Man kan også være frivillig i foreningens andre aktiviteter så som forårsopvisning og andre arrangementer. Kontakt styregruppen hvis du kan tænke dig at give en hånd med noget – vi kan altid bruge flere kræfter :)

Hvis du er interesseret i at være træner i Ørestad IF, tøv ikke med at kontakte os på info@orestadif.dk. Vi glæder os til at høre fra dig!